Sunday, April 5, 2015

SHORT VACAY

Assalamualaikum, ya sahabat sahabat sekalian.....

Sihat dak? Hari ni aku nak update entry pasal short vacation. Aku lah pegi short vacay tu. Sementara aku ada masa lagi dengan my lappy, better aku update semua banda hari nih.

Okey. First thing first, aku pegi trip Langkawi. etceli aku dah nekad tak mau jejak tempat tu dan tak mau naik feri lagi sebab dah serik.

Tapi kali ni aku pegi jugak. Sebab nya ada something dekat hati yang menarik narik aku untuk kesana.**ayat buku dahhhhhhhh.. hahahaha

Seyes seyes. hati aku teringin nak kesana. Mungkin aku dah fall in lep dengan air laut kat sana. Subhanallah. Cantik !

Trip kali ni aku pegi berdua sahaja. Jeng jeng jenggggg

Aku pegi dengan kirah. Hahaha. memandang kan fina sume takde cuti panjang, so makna kata nya kami berdua je la yang ada. Unexpected planning etceli.

Kami yang bekerja ni selalu stress dengan kehidupan bekerjaya. So, ini trip untuk release tensyen sambil release duit skali. hahahahaha. Hanya dlm masa beberapa minit plan trip and terus setuju. Set date, time, and aku arrange.  Ikut kan in planning nak pegi hiking kat Gunung Raya. Tapi ruper nye kt sana boleh naik guna kereta. Kecewa!

Kami pegi sehari sahaja dan bajet dalam seratus. Tapi terlajak. Sewa parking mahal ! hmphhh

Naik feri dekat Jeti Kuala Kedah. Hm. *menggamit kenangan jeti ni. Aku redah cari jugak jeti even aku tak tau tempat ni dekat mana. Alhamdulillah. Jumpa. Dan aku rasa nak cium signboard bila dah nampak signboard Jeti Kuala Kedah tu. Hahahahahahahaha

Then, parking kereta. Jalan pegi cari tiket. Kiteorang dapat tiket feri yang kedua pukul 8.15 pagi.

Berskirt aku hari tu. Lagi selesa. haha

Dah naik feri tu, tido seround bila bangun.. Lapaqqqqqqqq!!! Terus tak dapat fokus nak tido. Layan je lah apa yang ada dalam feri tu. Kirah tu tido tak hingat dah aku kat sebelah dia nih. hm

9.45 pagi, kiteorang sampai jeti Langkawi. Jalan pusing tanpa arah sebab tak tau nak cari transport kat mana. hahahaha

Jalan punya jalan punya jalan ada lah sorang abang nih. Berjalan sambil cakap sambil tengok kiteorang yang takde arah tuju nih. "Cari transport dik ? Moto ade, kete ade."

Aku dengan Kirah dah stop jalan. Abang tu ckp auto ke moto ? hahahahaha. Kejar cari abang tu. Borak sembang  segala, dapat dah scoot (RM40). Akhir nyaaaa.. hahahahaha

Well, aku paling suka naik moto nih. tambah pulak kalau orang tu bawak lelaju. walawehhhhhhhh.. best nyaa!!!!! Kirah nih bawak boley tahan laju. I like !

Sanggup benti tepi jalan semata mata nak selpie okeyy.. gigih sangat. hahahaha

Memang muka aku je lah yang ado. Kirah yang bawak. Almaklum lah lesen moto pun aku takde. hahahahaha

Kiteorang tak pegi banyak tempat sebab masa terhad. Tambah pulak kiteorang dah tersesat ke cemana entah jauh kemain nak pegi Pantai Cenang tu. Kebas jugak lah duduk statik atas moto tu. hahaha

Jalan jalan jalan....

Sampai. Memang tuju kedai makan dulu lah. Lapar ni hanya tuhan yang tau. Makan RM11 untuk dua orang. Dah makan kiteorang jalan masuk kt Pantai Cenang tu.

Terkelu 2 sec! Cantik nyaaaaaa pantai ..............

Berlari lari aku bukak kasut nak main air punya pasal. Dan kami decide nak habis kan masa dalam air ni. Biru nya air laut nihh. Tapi tapi tapi ..... sehelai baju pun kami tak bawak. hm. Macam mana nak mandi laut ;'(

Hampa.

Tetiba kirah menyuarakan idea bernas dia. Kiteorang nekad nak mandi laut jugak. Okey. Sesape nak tips mandi laut tapi takde bawak back up baju, boleh la tanya kiteorang. Kiteorang dah ada pengalaman. Kihkihkih.

Lamanya jugak lah kiteorang berenang renang di tepian pantai tu. Tapi aku tak pandai berenang. Action je lebih. hahahaha. Lepas buat kuak lentang, kuak kupu kupu segala, then tergesa gesa cari masjid untuk tukar. Back to normal.Tadi masa kat pantai kiteorang jadi orang lain sat. Hahahahahahahahahahahahahahahaha *gelak besar

Dah buat transformasi bagai, Kiteorang jalan cari stesyen minyak sebab minyak dah ditahap paling bawah. Sebelum kiteorang kena tolak scoot comel, better cari minyak dulu. Masa tu dah pukul 2 lebih. target nak balik pukul 3. Sempat lagi nak pegi Pekan Kuah jap cari barang barang. Pilih sana pilih sini, pukul 3 dah. Terlepas dah feri. Plan changed. Balik pukul 4.

So kiteorang jalan kejap pegi Dataran Lang. Tahun lepas datang tapi tak sempat nak pegi sini. Aku pun tak tau kenapa kiteorang tak sempat datang sini.

Encik Helang, aku mohon jangan pergi !

Finotttt .. Kiteorang dah sampai kat helang besar ni. Mohon jeles!!!! hihihi

Cuaca masa tu, alhamdulillah. Cerah sampai ke petang. Kalau hujan tu takde la gamba gamba ni semua. Mungkin kami akan berselpie di bus stop saja. Tunggu hujan reda. hihihihi

Snap je  gamba kt Dataran Lang terus rushing beli tiket. Pas balik kunci scoot. Alaaaa.. nak balik dah ;'( Bila lagi nak datang sini. Hm

Terus pegi beli tiket. Nak dijadikan citer tiket feri pukul 4 dah sold out. Cuak! Plan changed again! Feri pukul 5. Sian jugak dekat kirah nanti nak drive balik memalam kan. Tapi ni kesalahan diri sendiri sebab taknak beli awal awal. So, redha. Let it go. =D

Kiteorang just habis kan masa dekat jeti tu sahaja. Makan. Rehat. Lepak. Hargai masa yang berbaki tu.

Dan .. Bye Langkawi. Ada masa, ada rezeki, aku datang lagi. Mungkin bulan depan, mungkin tahun depan. Mana tahu kan, Allah adalah sebaik baik perancang. ;')

***Rindu dengan air laut warna biru tu !